2013. május 31., péntek

Asztronaút

Asztronaút
Szélszánkó vágtat lobogó lepedőn,
десять[1]
Aszály, sivatag, mi hang által lőn.
Forró véráramba nyári zápor száguld,
Jégcsapcsatorna, mi testemben tágul.
Feszül, szakad, hosszú tőrrel lyukad,
Tudatnak páncélt a hit, mi nekem ad.
Várom, hogy zengjen, rezegjen fülem,
Várom, mit majd nekem berendezés üzen.
Szótlan kocsonya kényszerzubban[2] zendül,
Sötétségnek vastag húrja kegyetlenül pendül.
Síri csendet megtörvén zúzza jégnek útját,
девять[3]
S szertefoszlatja ebbe fagyott hüllőknek múltját.
Kegyetlen, izzó málnás jégkása folyam,
Hajózik ezen sok hüllőbőr bársonyan[4].
Akaratom, tudatom erősebb annál,
Kiöntöm terheim szívem falánál.
Hosszas szekundum után újra kattog órám,
Azt hittem nincs elem s vége van ily korán.
Kezd a hullám csendesedni újra,
Jégből lett vérem újra kelni kezd útra.
восемь[5]
Berendezés, eleresztett okta szimfóniája[6],
Ez által tűzre vert füves puszta nyája.
Vöröslő csillaglángban, tüzesen, égve forr,
Héphaisztosz kovácssága bennem most beforr.
Üt, ver, fogat váj belém,
Érzelmeit így fejezi[7] felém.
Megtörve, szétverve, csonthalmok között,
Fekszem végtagtalan hullatábor mögött.
семь[8]
Galambok, hattyúk, és verebek,
Testem hálója, tüzes és meredek,
De Aphrodité hozza Zsuzsannát,
Mi elrepeszti szívem minden baját.
Szerelme, szeretete, édes csókja, bája,
Tökéletes, mert nincsen néki hibája.
Múltam, jelenem s jövőm,
шесть[9]
Velem van végig s Ő az éltetőm.
Tudatomba vág múltam szülője,
Szeretet, fájdalom, mi akkor jött belőle.
Barátja életemnek s jő mellettem,
Uralkodik, óvakodik énfelettem.
Keresztbe hágja, csapja kósza fejem
пять[10]
Édes, kedves, gyermekem.
Életem most Himalája teteje,
Havasi táj, hófödte terem fedte le.
Fenn állok, most visszahágok az aljzatba,
Újra magként szállok a talajba.
четыре[11]
Kérem kegyelmét és elnézését,
Kiknek zavartam életérzését.
Ígérem, ha újra vissza jő eszem,
Földre szállok, majd megteszem.
три[12]
Berendezés propánszimfóniája,
Mutatja, ez tanításnak hiánya.
Krétaporos fejem, füves területen,
два[13]
Fehéren vájom belé képletem.
S most régi vágyam érhetem,
один[14]
Az első lépést megtehetem…
нулевой[15]



[1] Jelentése: tíz.
[2] Kényszerzubbonyban.
[3] Jelentése: kilenc.
[4] Bársonyosan. Lágyan. Simán.
[5] Jelentése: nyolc.
[6] Arra utal, hogy elhangzott a nyolcas szám.
[7] Fejezi ki.
[8] Jelentése: hét.
[9] Jelentése: hat.
[10] Jelentése: öt.
[11] Jelentése: négy.
[12] Jelentése: három.
[13] Jelentése: kettő.
[14] Jelentése: egy.
[15] Jelentése: nulla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése