2013. szeptember 18., szerda

Liliom

Nagy Márk Ádám
Liliom

Görnyedsz,
Szenvedsz.
A széltől kínlódsz.
Sok ez neked tudom…
Virágnak rovarja,
El tőle szellő sodorja,
Messze, messze…
Durva messze!
Virágom mezején hurrikán,
Éjjel-nappal s már reggel korán.
Tudom, mi kell angyalkám!
A nyárvég neked a Kánaán.
Kívánsz.
Érzem, termőd bizsereg már.
Küzdök, vergődök, de köztünk a zár.
Hogyan jussak a könyveken át?
Jelzel.
Azt mondod rovarnak, ott egy fa.
Használjam ki, vagy szálljak tova?
Szirmod ejted s intesz ezzel.
Megszédítesz!
Kellesz!
Akarlak!
Kell ez most e rovarnak?
Tovább szállt.
Odamentem. Kihasználtam faágát.
Elengedtem.
És én végül, Beléd estem!
Szeretlek… De annál jobban,
Hogy a pollinációt hagyjam…
Tudod, hogy mit mondtam…
Keress hét év múlva nyugodtan.
Csaltunk, enyém lettél virágom,
De a rovarnak menni kell, sajnálom.
Sok lap szelel a meződön nagyon,
De eljövök még érted édes Liliomom!

Budapest, 2013. szeptember 18.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése